דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חימום מים 

מאת    [ 23/10/2014 ]

מילים במאמר: 417   [ נצפה 2763 פעמים ]

לחימום מים דרושים מים וארגיה.

לארגיה יכולים להיות מקורות שונים, כמו: סולר, גז, חשמל, פחם, מזות, שמש.

השיטה היעילה ביותר לחימום מים היא ע"י השמש, בארנו השמש ניתנת בחינם ובשפע אפילו בחורף ולכן יש כל-כך הרבה דודי שמש בביתים פרטיים. המדינה אף מעודדת שימוש בדודי שמש ומחייבת קבלנים להשאיר מקום מתאים על הגג להתקנת דוד שמש. החיסרון של השיטה הזו היא התחזוקה את הקולט יש לנקות מספר פעמים בשנה כי גם אבק לא חסר בארץ. ובנוסף המים כאן מלאים בסידן (קלציום), זה בריא כי המים שלנו מהווים מקור נוסף לסידן שחשוב לבניית השלד, אבל הוא גם שוקע בכל מים שמתחממים מעל 60 מעלות. 

שיטה נוספת היא באמצעות סולר, שיטה אמינה ויעילה אנרגטית, אבל במחירי הסולר היום מאוד לא כדאי לחמם מים בסולר. מה גם ששיטה זו מזהמת את האטמוספירה. במקומות מסויימים הצליחו לחסוך עד 89% ממחיר חימום המים כאשר עברו מחימום מים בסולר לחימום מים בשיטות חשמליות שאפרט אלהן בהמשך. מה גם שיש צורך לנקות את המבער והארובה מפיח.

חימום מים בגז הינה שיטה יעילה ונוחה אם כי גם מסוכנת מפני שהגז לא רקדליק אלה גם פציץ, יש צורך בהתקנת צנרת אל אוגרי הגז. או החלפת בלוני גז. ישנן שיטות לחימום מים חשמליות שהן המחיר של האנרגיה נמוך ב20% מאשר בגז, ועל כך בהמשך.

חימום מים באמצעות חשמל:

חימום ע"י גוף חימום, כמו  בדודי החשמל, בדודי השמש המשלבים חשמל עם אנרגיה סולרית, לחימום אותה יעילות כל של חימום מים בקומקום, זה מאוד יעיל עד אשר מצטברת אבנית. האבנית מצפה את גוף החימום ואז לא מחמים את גוף החימום והמים מחממים את האבנית ואז את המים. בקומקום אין בעיה לטפל באבנית אחת לשבועיים עם מלח לימון או מיץ לימון. אבל בדוד החשמלי קשה להכניס מלח לימון. ובח לא כדאי להחליף גוף חימום כל חודשיים. ולכן שיטה זו מיושנת ולא יעילה. 

משאבת חום, היא מכשיר חשמלי הפועל באופן דומה למזגן ע"י דחיסה של גז יוצרת חום שמועבר אל המים. שיטה שנחשבת ליעילה מאוד אבל יש לה מספר חסרונות, משאבת החום לא מסוגלת לעבור את ה55 מעלות, בחורף היא תתקשה לחמם באיזורים קרים בארץ. המדחס חייב להיות מחוץ למבנה וככל שהמרחק בין המדחס ומחליף החום גדול יותר היעילות של המשאבה חום יורדת. עם הזמן כמו מזגן משאבת החום יוצרת רעש. היא מכילה הרבה חלקים נעים מה שגורם לבלאי גבוה.

חימום אינדוקטיבי, ישנו מכשיר אחד המיוצר בארץ, לחימום מים היעיל יותר מיתר השיטות להלן מפני שאינו צובר אבנית, מכיל הרבה פחות חלקים נעים ממשאבת חום, ופועל על חשמל. המכשיר מתאים לחימום מים למוסדות גדולים, מלונות, בריכות שחיה, ואפילו קיבוצים ובסיסים צבאיים ותעשיה.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב